CULTURE REALITIES VIRTUALLY ENHANCED

Objectives

Το αντικείμενο του CuRVE είναι η ανάπτυξη καινοτόμας ανθρωποκεντρικής εφαρμογής, που θα συνδυάσει τα τελευταία επιτεύγματα τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας (ΕΠ), Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕπΠ) και Διαδραστικής Αφήγησης (ΔΑ) για την τεκμηρίωση και ανάδειξη ιστορικών στοιχείων πολιτισμού, επηρεάζοντας τον τρόπο που βιώνει ο επισκέπτης την παρουσία του στον πολιτιστικό χώρο και μετατρέποντας τον σε ενεργό χρήστη του πολιτισμού.

Με την χρήση τεχνολογίας ΕΠ και ΔΑ, θα επιτραπεί εξατομικευμένη περιήγηση και αλληλεπίδραση σε εικονικό περιβάλλον εμβύθισης με την χρήση ποδόμυλου ΕΠ (VR treadmill), ακουστικών, ειδικής μάσκας ΕΠ και συσκευών για την αλληλεπίδραση με τα εικονικά αντικείμενα (πχ. γάντια). Η εξατομικευμένη περιήγηση θα πραγματοποιείται από εικονικό χαρακτήρα (avatar) ενώ η εξατομικευμένη αλληλεπίδραση θα επιτευχθεί με την ρεαλιστική ερέθιση των ανθρώπινων αισθήσεων και την ανάπτυξη αντίστοιχων διαδικασιών απόδοσης για την αίσθηση των φυσικών ιδιοτήτων των 3Δ εικονικών αντικειμένων. Θα αναπτυχθούν συσκευές απτικής και δυναμικής ανάδρασης και θα εφαρμοστεί τεχνολογία υπερήχων (ultrahaptics) για την αναπαραγωγή της αίσθησης της αφής και τον χειρισμό εικονικών αντικειμένων από απόσταση.

Επιπλέον, με την χρήση πολυμέσων(ηχητικές αφηγήσεις, εικόνες, δισδιάστατες και τρισδιάστατες αναπαραστάσεις), ο επισκέπτης θα έχει πρόσβαση σε διαδραστική πληροφορία επιλογής του, που συνδέει στοιχεία του εικονικού χώρου με την Ιστορία, τον Πολιτισμό και την επίδραση του χρόνου.

Με την χρήση τεχνολογίας ΕπΠ και ΔΑ, θα επιτραπεί εξατομικευμένη ξενάγηση και αλληλεπίδραση στην ΕπΠ του επιδεικτικού εργαστηρίου με την χρήση εξειδικευμένων γυαλιών εικονικής ΕΠ ή έξυπνης φορητής συσκευής (tablet ή smart phone) με ενσωματωμένες τεχνολογίες αναγνώρισης εικόνας, χωροθέτησης, αισθητήρων κίνησης, αδράνειας και διεύθυνσης.

Η εξατομικευμένη περιήγηση θα πραγματοποιείται από εικονικό χαρακτήρα (avatar) ενώ η εξατομικευμένη αλληλεπίδραση με τα εικονικά 3Δ αντικείμενα θα γίνεται με την χρήση απλού γραφικού περιβάλλοντος και με την χρήση τεχνολογίας υπερήχων για την αίσθηση την υφής της επιφάνειας και του σχήματος. Επιπλέον, μέσα από κατάλληλο μενού ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε σχετική διαδραστική πολυμεσική πληροφορία και στον φάκελο τεκμηρίωσης του ευρήματος αλλά και σε γνώση που το συνδέουν με άλλα τεχνουργήματα και ιστορικά γεγονότα.

Στόχοι CuRVE: Το CuRVE στοχεύει στην δημιουργία ανθρωποκεντρικής τεχνολογικής εφαρμογής, για την εξοικείωση με τις πηγές του Πολιτισμού, την παρατήρηση, την διερεύνηση αλλά και την κριτική προσέγγιση των δεδομένων τους, και άρα την διατήρηση και την ανάδειξη τους. Πιο συγκεκριμένα οι έργου είναι:

1. Η δημιουργία πιστής αναπαράστασης σκηνής περιβάλλοντος, 3Δ εικονικών αντικειμένων και εικονικών χαρακτήρων (avatars), με χρήση τεχνολογίας ΕΠ
2. Η δημιουργία επιπλέον 3Δ εικονικής πληροφορίας στον πραγματικό κόσμο και σε χωρική και χρονική συσχέτιση με αυτόν, με χρήση τεχνολογίας ΕπΠ
3. Η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με 3Δ εικονικά περιβάλλοντα όπως και με τα πραγματικά αντικείμενα, σε εικονικό περιβάλλον εμβύθισης και ΕπΠ
4. Η δημιουργία απτικών και οπτικών διεπαφών για τον χειρισμό 3Δ εικονικών αντικειμένων σε εικονικό περιβάλλον εμβύθισης και ΕπΠ
5. Η δημιουργία ΔΑ με χρήση στατικού και δυναμικού οπτικοακουστικού υλικού σε εικονικό περιβάλλον εμβύθισης και ΕπΠ, με περιεχόμενο για την τεκμηρίωση των πολιτιστικών αντικειμένων και για την ανάδειξη των ιστορικών πολιτιστικών στοιχείων με τα οποία συνδέονται
6. Η δημιουργία ενοποιημένου συστήματος για την ενίσχυση επιδεικτικού εργαστηρίου πολιτιστικού χώρου, με χρήση ΕΠ, ΕπΠ και ΔΑ, για την εξατομικευμένη τεκμηρίωση και ανάδειξη πολιτιστικών στοιχείων
7. Η δοκιμή του ενοποιημένου συστήματος σε πραγματικές συνθήκες επιδεικτικού εργαστηρίου πολιτιστικού φορέα
8. Η αξιολόγηση του ενοποιημένου συστήματος από τους τελικούς χρήστες και η δημιουργία τελικής βελτιωμένης εφαρμογής
9. Η διάχυση και η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου

Skip to content